Lubisz mieć wgląd do swojego konta nawet wtedy, gdy bank jest zamknięty? Proponujemy Tobie założenie Banku Internetowego, dzieki któremu możesz przeprowadzać operacje, jakie są standardowo dostępne w tradycyjnej jednostce Banku. Proponowane rozwiązanie umożliwia szybkie korzystanie z produktów bankowych z możliwością obrotu środkami zgromadzonymi na rachunku, siedząc w zaciszu swego domu.
Bank nie świadczy usług “wsparcia” klientom bankowości internetowej poprzez aplikacje wykorzystujące usługę pulpitu zdalnego.
Korzyści
- całodobowy dostęp do rachunku;
- szybkie korzystanie z produktów bankowych;
- bieżące informacje o przeprowadzonych transakcjach kartowych;
- wgląd do historii rachunku;
- niskie opłaty za przelewy;
- możliwość realizacji transakcji za pośrednictwem sieci Internet m.in.: przelewów krajowych, w tym na rzecz ZUS i US;
- podgląd sald lokat i kredytów;
- możliwość zakładania zleceń stałych;
- doładowania telefonów komórkowych.
Zalecenia bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej
- Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall).
- Regularnie aktualizuj system operacyjny, przeglądarkę oraz oprogramowanie na komputerze, przy użyciu którego korzystasz z bankowości elektronicznej.
- Używaj oprogramowania z legalnego źródła. Oprogramowanie ściągane z Internetu może być zmodyfikowane przez hakerów.
- Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu. Staraj się, aby było ono trudne do rozszyfrowania. Hasło powinno składać się co najmniej z ośmiu znaków, zawierać małe i wielkie litery, cyfry oraz może zawierać znaki specjalne, a zalecane jest, aby poziom skomplikowania hasła był jeszcze większy.
HASŁEM NIE POWINNY BYĆ NIGDY NUMERY Z RÓŻNYCH EWIDENCJI!
- Dostęp do hasła powinna mieć wyłącznie osoba, której dane hasło dotyczy. Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
- Identyfikator należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji.
- Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania – podobnie jak numery PIN do kart płatniczych – najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby. Kartę-zdrapkę z hasłami jednorazowymi należy przechowywać w bezpiecznym miejscu.
- Nie zezwalaj przeglądarce internetowej na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach.
- Zawsze sprawdzaj numer rachunku odbiorcy, gdy kopiujesz dane do przelewu. Złośliwe oprogramowanie może spowodować, że wkleisz numer rachunku przestępcy. Najlepiej, aby numer był wprowadzany ręcznie.
- Ustal bezpieczne limity transakcyjne dla przelewów internetowych.
- Konto internetowe najlepiej obsługiwać w domu i na własnym sprzęcie komputerowym. Przy korzystaniu z bankowości internetowej unikaj miejsc z komputerami i niezabezpieczonymi sieciami Wi-Fi, do których dostęp ma wiele osób (np. kawiarenki internetowe, kina, restauracje, punkty publicznego dostępu).
- Nie otwieraj wiadomości i załączników nieznanego pochodzenia, gdyż mogą one zawierać wirusy i złośliwe oprogramowanie pozwalające przestępcom na szpiegowanie Twoich działań.
- Logując się na stronę bankowości internetowej weryfikuj poprawność adresu oraz sprawdzaj, czy połączenie jest szyfrowane (świadczy o tym adres witryny rozpoczynający się od „https://” oraz symbol zamkniętej kłódki). Zawsze przed logowaniem zweryfikuj Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony oraz odcisk certyfikatu), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki w oknie przeglądarki.
- Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlanych przez przeglądarkę. W przypadku jakiegokolwiek podejrzenia lepiej zrezygnuj z autoryzacji transakcji.
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Nie wchodź na stronę logowania do Banku korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do Banku.
- Nie odpowiadaj na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikator, hasło) lub innych ważnych informacji – Bank nigdy nie prosi o podanie danych poufnych pocztą elektroniczną.
- Bank nie wysyła wiadomości e-mail zawierających linki do logowania do serwisu transakcyjnego (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu),
- Bank nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty, telekodu).
- Bank nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego. Bank nie prosi o wykonanie przelewów testowych.
- Bank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania,
- Naklejki z kodami QR na bankomatach – należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia. Bank nie umieszcza takich informacji na bankomatach.
Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego, bądź otrzymana z Banku wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z obsługą Banku.