Spółdzielcza Grupa Bankowa wśród finansowych liderów sektora AGRO
Z przyjemnością informujemy, że Spółdzielcza Grupa Bankowa, której częścią jest nasz Bank Spółdzielczy w Pucku została jednym z liderów w finansowaniu agrobiznesu – wynika z podsumowania trzeciej edycji rankingu „Najlepszy Bank dla Rolnika”. Spółdzielcza Grupa Bankowa odnotowuje stabilną i wysoką lokatę w rankingu, wyprzedzając konkurencję w dwóch szczególnie ważnych obszarach – warunki lokalowe oraz wizerunek banku. Bank Spółdzielczy w Pucku niewątpliwie przyczynił się do ogólnego sukcesu Grupy i do budowy solidnego, stabilnego wizerunku bankowości spółdzielczej wśród polskich rolników.
Trzecia edycja rankingu „Bank Najlepszy dla Rolnika” pokazuje, że różnice między poszczególnymi bankami oferującymi produkty dla gospodarstw rolnych pozostają niewielkie. Coraz mocniej jednak rysuje się podział na banki, które rolnictwo traktują jako jeden z podstawowych elementów swojej działalności – do tego typu banków niewątpliwie można zaliczyć Bank Spółdzielczy w Pucku oraz na te, które nie wykorzystują lub nie dostrzegają jeszcze w pełni jego potencjału.
Spółdzielcza Grupa Bankowa, której częścią jest Bank Spółdzielczy w Pucku jest w czołówce rankingu od trzech lat, notując jednocześnie najwyższy udział ilościowy – najwięcej deklaracji respondentów wskazujących banki SGB jako główne. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki produktom dedykowanym specjalnie dla rolników – kontom, lokatom, kredytom oraz kredytom preferencyjnym, kartom, w tym kartom Agro oraz ubezpieczeniom.
Ranking dopasowany do branży
Ranking „Bank Najlepszy dla Rolnika” prowadzony corocznie przez firmę konsultingową Martin & Jacob, to wynik badania rynkowego z udziałem rolników. W tegorocznej, trzeciej już, edycji rankingu wzięło 9446 rolników będących właścicielami gospodarstw rolnych, zarządcami lub osobami powiązanymi rodzinnie z właścicielem gospodarstwa. Spośród tak licznej grupy wyłonionych zostało 2331 respondentów oraz 12 banków o największych udziałach w sektorze agro. Właściciele gospodarstw biorący udział w badaniu oceniali 26 aspektów działalności bankowej. Wśród ocenianych elementów znalazły się m.in. możliwość realizowania przelewów przez internet, wsparcie banku w znalezieniu partnerów biznesowych, wiedza rolnicza doradców bankowych, indywidualne podejście do klienta, obecność stanowisk do obsługi segmentu agro czy długą tradycję związaną z branżą rolniczą.