e-Faktura to nowa funkcjonalność umożliwiająca klientom w bankowości internetowej SGB24/SGB24 Biznes pełną obsługę faktur elektronicznych w zakresie:
- wystawiania nowych faktur i przekazania do KSeF (Krajowym Systemie e-Faktur)
- opłacania faktur zaciągniętych z KSeF wraz a automatycznym uzupełnieniem formatki przelewy danymi z faktury
- otrzymywania powiadomień o wystawieniu nowej faktury lub zbliżającym się terminie opłacenia faktury
- podglądu faktury wraz z pobraniem wizualizacji PDF
- przeglądania listy faktur w podziale na kategorie
- zbiorczego generowania przelewów z wybranych faktur
- importu faktur z pliku tekstowego XML
Udostępniona została również możliwość aktywacji dostępu do KSeF za pomocą certyfikatu kwalifikowanego. Drugą opcją aktywacji dostępu pozostaje również token generowany z poziomu Ministerstwa Finansów.
Co to KSeF?
KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur od Ministerstwa Finansów, to rozwiązanie umożliwiające przedsiębiorcom wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych w prosty sposób. System ten nie tylko pozwala na przechowywanie i sprawdzanie faktur w sieci. E-faktury w ramach KSeF będą funkcjonowały obok tradycyjnych faktur papierowych i elektronicznych, a ich użycie stanie się normą w obrocie gospodarczym dla większości przedsiębiorców.
KSeF – od kiedy?
Krajowy System e-Faktur będzie obowiązkowy od 01.02.2026 dla firm przekraczających przychody 200 mln rocznie, a 2 miesiące później (01.04.2026) zacznie obowiązywać wszystkich przedsiębiorców. Ministerstwo Finansów wprowadzając daje przedsiębiorcom możliwość dobrowolnego stosowania systemu od stycznia 2022.
Jak wdrożyć KSeF?
Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur. Czy wdrożenie KSeF jest trudne? Nic bardziej mylnego! Wystarczy uzyskać specjalny kod z rządowej strony KSeF, a następnie wprowadzić go do wybranego oprogramowania do faktur. I gotowe! Od teraz możesz błyskawicznie wystawiać faktury, a system automatycznie dostarczy je do KSeF.